A downloadable game for Windows and macOS

Buy Now$15.00 USD or more

Rhythm Doctor is a rhythm game in a world where defibrillating patients' hearts in sync with their heartbeats has healing properties. Slam your spacebar in perfect time on the 7th beat, and they might just come out okay!

Rhythm Doctor is a game still in development. We plan on releasing the game later this year. By pre-ordering, you get the following:

  • Our sincere appreciation for supporting our development
  • Your name added to the credits, which will be featured somewhere special in the game
  • A key for the full version of the game, which will be sent to you when the game is finished
  • A demo of a few of our favorite levels from the game, a vertical slice that gives you a feel for the final game. Note these levels are quite difficult and assume you have managed to beat the flash demo already.
  • The latest version of our Custom Level Editor, that allows you to play community levels and make your own
  • Customise your sleeves with the Sleeve Painter tool!
  • Custom level player, with full screen mode wow
  • Secret levels for the brave

If you live in countries where you usually get regional pricing with Steam that makes it cheaper, unfortunately itch.io doesn't support that right now. We appreciate the extra cash if you still decide to buy it of course :P But if you want to save you can just wait for the Steam version.

If you have no money and still want it, stay tuned on the Discord for level-making competitions! And if you still wanna support us, wishlisting the game really helps in terms of making us favourable to Steam's algorithm, and we really appreciate the few seconds (okay, the minute to log in and verify password and type steam code from your email more like) to wishlist it. Thank you!

And finally if you're one of the few hundred people who have donated in the past to the online version of Rhythm Doctor, you can just donate the remaining amount on that same page, and send an email to kyle@7thbe.at, and we'll be happy to send you a key :) If you had donated more than the price of this in the past, you should have received a key already. Thank you for being our early supporters on this journey~

1P Controls:

  • Arrow keys to navigate menu
  • Space bar to play the game
  • Esc for Pause Menu

2P Controls:

  • Player 1 uses Left Shift
  • Player 2 uses Right Shift

Add Rhythm Doctor to your Steam wishlist: https://store.steampowered.com/app/774181/Rhythm_Doctor/

Thank you so much for your support!

If you'd like to continue following our development, getting updates, and sharing levels with the community, you can find us here:

Twitter: https://twitter.com/RhythmDrGame

Discord: https://discordapp.com/invite/rhythmdr

Website: http://rhythmdr.com/




Purchase

Buy Now$15.00 USD or more

In order to download this game you must purchase it at or above the minimum price of $15 USD. You will get access to the following files:

RhythmDoctor_preorder_r3a_mac.zip 253 MB
RhythmDoctor_preorder_r3a_win.zip 250 MB

Development log

Comments

Log in with itch.io to leave a comment.

WHEN IS THIS COMING TO SWITCH?!?!?!?  

YOU SAID 2018 I'M HOLDING YOU TO THAT!

I'll pay $50 for a physical copy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

(1 edit)

Here in Brazil will the value really be R$ 15 or will it cost R$ 50 +?

Unfortunately if it is the most expensive price my father wins this "duel"

it will be whatever the price of $15 steam games usually are in brazil. Looks like about R$ 27?

(+1)

A really good game with amazing ideas!  Thank you for presenting this!!  XD

(PS. Before I play the game, I thought my sense for rhythm is good. Now I won't say it any more haha

thanks for the comment! oh your rhythm will get better for sure if you keep playing these kinds of games haha

(+1)

Easiest stage is too hard send help

so sorry, chopin is a hardass

I've got all 5 perfects in this Demo!(except the "easiest" level and custom levels,BTW,those are too hard:( but fun and exciting!) 

I've preordered , and hope the full game will release  on Steam soon!!!!

hey, wow congrats!! yeah the 'easiest' level is just a bonus extra challenge haha i know its really difficult. thank you for preordering, we are still working hard on the game!

oh are you Sound of Mystery?? Haha i just realised maybe it is you :)

nuh, it's a trick, lol. i am just his audience! so i named myself a similar one, XD

oh hahaha, well it is a nice fan-name

hyped :) still waitin'

thanks kutark!! see you next BIC :P

Hi! First of all, i just wanted to say congrats on the awesome game! i'm planning to buy the game, but i'm new to itch.io and i have a question. Right now i'm without my PC, if i buy the game on my phone, will i be able to access it from my PC when i get it?

Sorry if i have broken English, i'm from Brazil

Thanks!

Hey, thanks for your question! The phone version will come out much later unfortunately. Right now this preorder is for the pc & mac version only, there's no way to buy for phone yet. Sorry about it!

I bought the demo a while back, and I love the soundtrack!

So I have a question: Will you sell the OST on Steam? If so, how much? I would love to buy it when you realease it. Thanks!

Hey Undyner! Yeah we will release the OST, and we're not sure how much because we are still building it up right now and might continue to build it up after release. At most it'll be as expensive as Undertale's because how can we even compare. Thank you for your interest, as the composer of the game it means a lot!

(1 edit) (+1)

Hi! I’m glad that you actually made it this far to release a preorder build for the game :) I normally like challenge in games, so I’ll definitely keep playing. Can’t wait until the full game comes out! :) And yes, I am the same person from the Discord server.

thanks SynXyn! and hi discord person

(+1)

Hey ! I've been following this for 3 years already !  (!!!)

Congrats on finally doing this ! I'm so glad for you, and I hope the game will get popular !

Haven't played the demo yet (awful lack of free time...) but if I find anything relevant to say, I'll come back !

Wish you the best, cuz U da best !

thanks Jey, yeah i remember you from the flash game's comment section haha. thank you for the long support!

(+1)

I read about this a while back, was tempted to try the demo and I was smiling all the way through despite having zero rhythm and losing a lot.  I haven't been keeping an eye on the fanscene, which I appreciate is really quite extensive so I came to the pre-order version as basically a novice.  I am impressed.  So inventive, so clever.  Well done developers, keep it up.

I appreciate part of the fun is seeing the new features and you earn them by clearing levels, but wow, it is hard for a new player.  I am pretty good at rhythm action usually, but this is crushing at times (even if it is keeping a metronome beat mentally).  I lost a lot.  Consider putting in a super easy mode or expect a number of less patient players to refund and leave a negative review when you release on Steam.

Thanks tho, this is awesome.

Hey proxymoron thank you for the extensive feedback, this is really useful. Yeah we specifically hid this preorder and didn't announce it anywhere because we meant for this to be more geared towards the fans on discord and the mailing list, who are usually people who have played the game for a lot longer than most.

Hearing you loud and clear about the difficulty, and the full game will build up much more gently and have a bunch of drills and accessibility adjustments for those who need the game more lenient. This is one of the first feedback we have gotten from a less experienced player and its really useful, so thank you for the writeup and the preorder, really appreciate it!

I just spent the rest of my paycheck though :/

no worries, the editor is free and keeps being updated too if you'd like more RD haha.

im so hyped for this game! Sadly i dont have enough  money to pre order it :(

thanks for the hype anyway !

(+1)

Wow, I can't wait for this to  come out, congrats on getting so close!

thank you so much, it's been a long journey and support like yours make it worthwhile!

(+1)

Fizzd plz you're going to make me cry (´;︵;`). Instantly preordered! I cant wait!

thank you! if you are the same exclamation in the discord, congrats on beating it 100% too!

Yes I am! And thank you!

shout to my homie Giakobe

Hi lolkobe, thank you for your preference!

(+1)

I have been waiting for so long to get a pre-order on this game! Y'all deserve my money just for that one Starboy level. <3

thank you so much backwardflow! Glad you liked that old level that shall never be released again :D

(+1)

At last, I can toss money at my favorite indie rhythm game!

thank you for the money you have tossed kayakazan!! we caught it with gratitude :)

(+3)

Bout time you let us throw our money at you officially.

(+1)

thank you for buying 

Luigi """"""""Fan"""""""" 45

really appreciate it!

(+2)

Never bought a game so fast before in my life! <3

(+3)

same, really hyped for this game- the devs are doing an excellent job with it.

ahh thank you ghastly

thanks Ghastly!

(+1)

thanks for supporting us here and on twitter qereweYT, really appreciate it <3

(+3)

first

Thanks for offering this! We need to sate the hungry masses lol.

(+2)

thank you dear cornerstone of the rd community